Företagsaffärer i världsklass sedan 1993
För företag med omsättning på 50 MSEK och högre

08-408 394 84

Woodbridge historia

Sedan 1993 är vår uppgift att se till kundens bästa. Vårt enda mål är att se till att positivt påverka våra kunders affär.

  • 1993
  • Grundat av Robert M. Koenig öppnar Woodbridge Group för att hjälpa köpare med en unik, Onlinebaserad sökdatabas.

  • Donald Krier börjar som vice VD.

  • Tre affärer görs med köpare under bolagets första år.

  • 1994

  • Den första mäklaren i branschen där kunderna får en video för att dokumenta affären.

  • Skapade och använde nätverk för att förbättra möjligheterna till att göra affärer.

  • 1997

  • Woodbridge lanserar sin första webbsite.

  • 2000

  • Woodbridge förbättrar marknadsföringen tack vare tekniskt bättre lösningar.

  • 2004

  • Woodbridge är först ut med användandet av video för att marknadsföra bolag.

  • Påbörjar en tillväxtplan för att bli en nationell spelare att räkna med.

  • Woodbridge erbjuder gratis värdebedömningar för företagsägare på webbsiten.

  • 2005

  • Bob Murphy ansluter till ledningsgruppen.

  • Larry Reinharz tillkommer som Direktör/Partner.

  • Don Krier blir utsedd till Direktör/Partner.

  • Öppnar kontor i New Jersey.

  • Identifierar och implementerar en 135-stegs process för att ta ett bolag till marknaden.

  • 2006

  • Fortsatt expansion genom öppnandet av bolagets euopeiska kontor i Holland.

  • Startar ett helägt dotterbolag, WG Securities LLC, en registrerad värdepappersmäklare.

  • 2007

  • Två kinesiska bolag väljer Woodbridge för försäljning, vilket gör att den asiatiska satsningen tar fart.

  • Blir medlem i ett nätverk tillhörande en större finansiell rådgivare.

  • Öppnar kontor i Atlanta.

  • 2008

  • Woodbridge gör den första affären på fastlandet i Kina.

  • Expansionen fortsätter med nya kontor i Sacramento, Boston och New York.

  • Bolaget får ytterligare ett par dealmakers för att kunna möta den ökade efterfrågan både lokalt och internationellt.

  • 2009

  • Öppnar tre nya regionala kontor i Dallas, Chicago, Atlanta och i Monterey, Mexico.

  • För första gången lyckas Woodbridge generera 30 bud i en första budomgång.

  • 2010

  • Bolaget studsar tillbaka från den stora recessionen med 9 affärer.

  • Woodbridge öppnar det första kontoret i Sao Paulo.

  • 2011

  • Gör en första affär — ett Joint Venture mellan Japan och Mexico.

  • 2012

  • Woodbridge Group ändrar namn till Woodbridge International.

  • Woodbridge gör den första cross-border affären som är större än 100 MUSD.

  • Gör det andra JV/cross-border avslutet med japanska kunden Yamada.

  • Woodbridge flyttar till det nya globala huvudkontoret.

  • Öppnar nytt kontor i London.

  • 2013

  • Woodbridge fortsätter att expandera internationellt — öppnar nya kontor i Shanghai och Shenzhen, Tokyo, Jerusalem, Bogota (Colombia) samt i Pune (indien).

  • Gör den andra affären i Brasilien och tecknar ett första avtal med en indisk kund.

  • För att möta den ökande efterfrågan utökas aktiviterna i Sao Paulo med totalt fyra dealmakers.

  • Företaget utökar med research och back office system samt personal för att möjliggöra ytterligare expansion.

  • 2014

  • Woodbridge utökar sitt globala Joint Venture erbjudande genom att samarbeta med företag i Japan och Polen.

  • Öppnar nya kontor i Sydney,Santiago (Chile), Lissabon, Frankfurt, Lyon och Stockholm samt i Jacksonville, Florida.

  • Under hela 2014 fortsätter Woodbridge att accelerera sin tillväxt globalt med planer på att gå in på nya marknader.

  • Woodbridge avslutar 2014 med att ha skrivit avtal med rekordmånga nya kunder, 39 stycken.

  • Fick in de första kunderna i Colombia, Portugal, Australien och Israel.

  • 2015

  • Woodbridge öppnar nya kontor i Bolgna, Italien ; Madrid, Spanien ; och Warszawa, Polen.